wtorek, 7 listopada 2017

DZIEŃ 3047

Z FACEBOOKOWEGO WPISU MOJEGO KOLEGI DOWIEDZIAŁAM SIĘ, ŻE DZIŚ MIJA 150 ROCZNICA URODZIN MARII SKŁODOWSKIEJ - CURIE. Z TEJ OKAZJI CHCIAŁAM ZNALEŹĆ I ŚCIĄGNĄĆ FILM Z KAROLINĄ GRUSZKĄ W ROLI GŁÓWNEJ A POTEM ZROBIĆ DLA WAS TAKI KRÓTKI KLIP SKŁADAJĄCY SIĘ ZE SCEN, KTÓRE NAJBARDZIEJ MI SIĘ PODOBAŁY, GDY BYŁAM NA NIM W KINIE. NIESTETY, NIGDZIE TEGO FILMU NIE ZNALAZŁAM. ZNALAZŁAM ZA TO INNY, KRÓTKOMETRAŻOWY I DOKUMENTALNY, PT. "PRAWDA O MARII SKŁODOWSKIEJ - CURIE". JEDNĄ Z OSÓB WYPOWIADAJĄCYCH SIĘ W TYM DOKUMENCIE JEST HELENE LANGEVIN - JOLIOT, - WNUCZKA MARII, KTÓRA WYSZŁA ZA WNUKA PAULA LANGEVINA, Z KTÓRYM JEJ BABKA MIAŁA ROMANS.

MYŚLĘ, ŻE WARTO TEN FILM OBEJRZEĆ, PONIEWAŻ ZOSTAŁ NAKRĘCONY W OPARCIU O TWARDE I SPRAWDZONE FAKTY A NIE FABULE, KTÓRA MA BYĆ ROMANTYCZNA I PRZYCIĄGAĆ WIDZÓW DO KINA.

Brak komentarzy: