czwartek, 6 lipca 2017

DZIEŃ 2923

ZA NAMOWĄ MAMY, KTÓRA CAŁY CZAS UWAŻA, ŻE ŻYJĘ BARDZO OSZCZĘDNIE I RZADKO SOBIE COŚ KUPUJĘ, W PONIEDZIAŁEK ZAMÓWIŁAM SOBIE DRUGĄ KSIĄŻKĘ Z TYCH CZTERECH, KTÓRE SOBIE UPATRZYŁAM. TYM RAZEM SĄ TO WSPOMNIENIA O KOLEJNEJ BARDZO DOBREJ POLSKIEJ PIOSENKARCE IRENIE JAROCKIEJ, KTÓRA W 2012 ROKU ZMARŁA PO CIĘŻKIEJ CHOROBIE. 

JUŻ WTEDY, GDY KUPIŁAM SOBIE "BURSZTYNOWĄ DZIEWCZYNĘ" BARDZO CHCIAŁAM MIEĆ TAKŻE TO KSIĄŻKĘ, BO KIEDYŚ NATRAFIŁAM W INTERNECIE NA JAKIŚ ARTYKUŁ CZY FILM OPISUJĄCY RYWALIZACJĘ POMIĘDZY ANNĄ JANTAR I IRENĄ JAROCKĄ. AUTOR SUGEROWAŁ RÓWNIEŻ, ŻE IRENĘ JAROCKĄ I JAROSŁAWA KUKULSKIEGO ŁĄCZYŁ ROMANS. JAK BYŁO NAPRAWDĘ NIGDY JUŻ SIĘ NIE DOWIEMY, BO CAŁA TRÓJKA JUŻ NIE ŻYJE. JEDNAK NIE ZMIENIA TO FAKTU, ŻE TA SPRAWA TAK MNIE ZAINTRYGOWAŁA, ŻE POSTANOWIŁAM POZNAĆ BIOGRAFIĘ OBU PAŃ. 

NA RAZIE Z BIOGRAFII IRENY JAROCKIEJ PRZECZYTAŁAM PIERWSZYCH 50 STRON, ALE JEŚLI MAM BYĆ SZCZERA NIE ZROBIŁA NA MNIE TAKIEGO WRAŻENIA JAK BIOGRAFIA ANNY JANTAR. JESTEM NAWET MOCNO ZASKOCZONA TYM JAK WYPOWIADAJĄ SIĘ O JAROCKIEJ JEJ BLISCY I PRZYJACIELE, BO GDY OGLĄDAŁAM NIERAZ JEJ WYSTĘPY W TELEWIZJI, TO WYDAWAŁA MI SIĘ POGODNĄ ALE BARDZO TWARDĄ KOBIETĄ.

TO JEDNAK NIE WPŁYWA NA TO, ŻE BARDZO PODOBA MI SIĘ JEDNA Z JEJ PIOSENEK, PT. "BY COŚ ZOSTAŁO Z TYCH DNI", KTÓRĄ W WERSJI ORYGINALNEJ JUŻ KIEDYŚ TUTAJ WRZUCIŁAM A DZIŚ WRZUCAM W WYKONANIU MACIEJA MIECZNIKOWSKIEGO.

video
SERDECZNIE POLECAM WAM PRZESŁUCHANIE OBYDWÓCH WYKONAŃ, BO SĄ NAPRAWDĘ PIĘKNE. ZUPEŁNIE INNE NIŻ OBECNE KOMERCYJNE UTWORY.

4 komentarze:

Martyna Ewa pisze...

Muszę przyznać, że z przyjemnością przeczytałabym biografię, pewnie najpierw Anny Jantar skoro wydaje Ci się nieco ciekawsza. Ogólnie lubię czasem wracać do tych starszych piosenek, mają w sobie jakąś magię, czar.

kamila kościelniak pisze...

Polecam książkę z całego serca. Stare piosenki nie są tak komercyjne, dawniej zwracano uwagę na talent.

cynia pisze...

Myślę, że i teraz, żeby zrobić coś wartościowego, trzeba mieć talent. Różnica jest taka, że w PRL żeby zrobić karierę trzeba było mieć pozwolenie władz. Teraz po prostu wolną rękę ma ten, kogo chce słuchać publiczność. A że ludzie mają gusta jakie mają ...

I to nie do końca prawda, że dawniej wszystkie piosenki były świetne - radio pogoda gra stare numery i z przykrością stwierdzam, że część tych songów ma teksty o niczym.

Słucham ostatnio dużo polskiej muzyki. Polecam Bukartyka ... :)

kamila kościelniak pisze...

Nigdy nie było i chyba nigdy nie będzie takiego okresu w historii, że wszystko będzie piękne i wartościowe, bo ludzie lubią różne rzeczy i mają różne gusta.