niedziela, 26 czerwca 2016

DZIEŃ 2548

ZNALAZŁAM DZIŚ BARDZO FAJNY FILM, NO MOŻE NIE DLA WSZYSTKICH FAJNY, BO JEGO AKCJA TOCZY SIĘ PODCZAS II WOJNY ŚWIATOWEJ, ALE JA UWIELBIAM TAKIE FILMY, WIĘC DLA MNIE JEST FAJNY. TYTUŁ TEGO FILMU TO "JA JEDNA ZGINĘ. INKA 1946". KIM BYŁA INKA ZAPEWNE WSZYSCY, KTÓRZY CHOĆ TROCHĘ INTERESUJĄ SIĘ HISTORIĄ POLSKI, WIEDZĄ, BO JEJ POSTAĆ JEST DOŚĆ ZNANA. INKA CZYLI DANUTA SIEDZIKÓWNA BYŁA SANITARIUSZKĄ. ZOSTAŁA ZABITA 28 SIERPNIA 1946 PRZEZ DOWÓDCĘ PLUTONU EGZEKUCYJNEGO KBW STRZAŁEM W GŁOWĘ. W CHWILI ŚMIERCI MIAŁA ZALEDWIE 18 LAT. PO OBEJRZENIU TEGO FILMU ZACZĘŁAM JĄ PODZIWIAĆ, ZRESZTĄ PODZIWIAM WSZYSTKICH MŁODYCH LUDZI, KTÓRZY Z WŁASNEJ WOLI PODEJMOWALI WALKĘ ZA OJCZYZNĘ I ZA NIĄ GINĘLI. JA BYM TAK RACZEJ NIE POTRAFIŁA I NIE CHODZI TU TYLKO O MOJĄ NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ FIZYCZNĄ, ALE TEŻ O TO, ŻE PO PROSTU ZABRAKŁOBY MI ODWAGI DO TEGO BY MANIFESTOWAĆ SWOJĄ POLSKOŚĆ. PO ZAMACHACH W PARYŻU I BRUKSELI NATRAFIŁAM NA FACEBOOKU NA JAKIŚ WYWIAD Z TERRORYSTĄ Z ISIS I BAŁAM SIĘ JUŻ CZYTAJĄC TEN ARTYKUŁ A CO DOPIERO MÓWIĆ O BYCIU UCZESTNIKIEM TAKICH WYDARZEŃ... KILKA DNI TEMU NATRAFIŁAM NA KOLEJNY ARTYKUŁ O TYM, ŻE EUROPA JEST SKAZANA NA ISLAMIZACJĘ I O TYM, ŻE ISLAMIŚCI GROŻĄ POLSCE ATAKAMI TERRORYSTYCZNYMI ZA WYSŁANIE POLSKICH ŻOŁNIERZY DO IRAKU. PODOBNO KIEDY NAS ZAATAKUJĄ POLACY BĘDĄ SIĘ PRZED NIMI CZOŁGAĆ I WYĆ Z BÓLU, PRZERAZIŁY MNIE TE SŁOWA, ALE JESZCZE GORZEJ POCZUŁAM SIĘ, GDY W TYM SAMYM ARTYKULE PRZECZYTAŁAM, ŻE ALLACH I KORAN ZEZWALAJĄ IM NA GWAŁCENIE POLSKICH I EUROPEJSKICH KOBIET, PO TYCH SŁOWACH PO PROSTU MIAŁAM MDŁOŚCI. NIE ROZUMIEM JAK JAKAKOLWIEK RELIGIA CZY SYSTEM FILOZOFICZNO - RELIGIJNY MOŻE POZWALAĆ NA TAKIE RZECZY?! PRZECIEŻ MÓWI SIĘ, ŻE ISLAM TO RELIGIA POKOJU... NIE WYOBRAŻAM SOBIE ŻYĆ W WARUNKACH WOJENNYCH, WIDZIEĆ TO OKRUCIEŃSTWO I ZŁO.

8 komentarzy:

cynia pisze...

W Koranie, tak jak w Biblii, można znaleźć wszystko. Więc nieuprawnione jest, że którakolwiek z religii o nie opartych jest religią pokoju. Religie czyli instytucje są do otrzymywania pieniędzy, ideologia jest sprawą drugorzędną i można w niej zawrzeć wszystko, co w danym momencie jest dla nas korzystne. Przypominam, że na Biblii opierano segregację rasową, bicie dzieci, odmawianie kobietom wykształcenia.

kamila kościelniak pisze...

Każdy interpretuje religię jak chce, co nie zmienia faktu, że to jak zachowuje się ISIS nie wróży dobrze Europie.

cynia pisze...

Dzisiaj ISIS, jutro Watykan - wystarczy, że taka instytucja poczuje, że ma wsparcie społeczeństwa, a dostaje kociokwiku okrucieństwa. Bo władza absolutna demoralizuje absolutnie.

kamila kościelniak pisze...

Ale przecież ISIS nie ma poparcia w Europie, przynajmniej tak mi się wydaje.

cynia pisze...

Ale ma u siebie :) Już pominę historię Talibów, (wystarczy tylko powiedzieć, że ich istnienie wynika z wtrącania się państw Zachodu do polityki Wschodu. Talibowie zostali stworzeni przez USA, a po latach dorobili sobie dopiero ostrą ideologię opartą na Islamie), ale w Polsce też są Talibowie, tyle że chrześcijańscy, którzy chcieliby zakazać publicznych zabaw w święta i pozamykać kobiety w domu, ale na razie chrześcijaństwo w Europie zdycha, więc nie mają realnej władzy politycznej. Dlatego skupiają się na fotografowaniu się z niepełnosprawnymi i na spędach w Częstochowie. Zauważ, że każda religia, gdy traci realną władzę, skupia się na dobroczynności :). Ale niech tylko poczuje wiatr we włosach, przerzuci się do polityki a o niepełnosprawnych i chorych zapomni.

kamila kościelniak pisze...

Wiem, że są w Polsce fanatycy, kilka lat temu jeden taki próbował mnie zdominować właśnie poprzez taką chorą wiarę. potem trafiłam na taką dziewczynę, która była dla mnie miła, ale z powodu chorobliwej wiary wydawała mi się obłąkana. Wierzyła np. że gdybym pojechała na wycieczkę do Medjugorie to stanie się cud i zacznę chodzić. Nie mam nic przeciwko żadnej religii i żadnej wierze, ale jeśli już mam wierzyć w uzyskanie sprawności to myślę, że dokonają tego głównie ludzie, lekarze a nie Bóg. Co do islamistów nie chcę szerzyć poglądu, że wszyscy są z gruntu źli, ale trochę się boję ich postępowania

cynia pisze...

Czy ta znajoma pojechała w końcu do Medjugorie? :)

Też obawiam się zwycięstwa ISIS. Ale to nie może nam przysłaniać faktu, że mamy też własnych palantów, którym trzeba patrzeć na ręce.

kamila kościelniak pisze...

Tak, ona była tam kilka tygodni wcześniej, przed naszym spotkaniem.